Thursday 23 October 2014

flower crown dari kertas tisu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

sekarang tengah hot dengan flower crown xkira di facebook , instagram mesti ada up gambar flower crown malah ada yang meraih pendapatan membuat flower crown ni taw... interestingg kann? tapi itulah hakikatnya bila dah pemess macam goreng pisang panass...

saya pun mencari macamana nak buat flower crown tue.. bunyi macam menarik jee.. dengan hasil tangkapan di google saya mengenal pasti mcmana nak buat sendiri flower crown dan saya mencuba nya di rumah..

selalunya apa yang saya lihat mereka menggunakan bunga palsu atau bunga hidup.. tetapi saya menggunakan kertas tisu yang ada lebihan di rumah..

ini bahan-bahan yang saya gunakan :

1. kertas tisu

2. dawai size 20

3. dawai size 28

4. floria tape

5. gunting

6. riben 

Lain orang lain cara nak buat nya kan.. terpulang kepada sesiapa yang nak mencuba.. up to you guys.. ;).. dah buat rasa ooo... senang je nak buatnyaa...


inilah hasilnya.. flower crown untuk baby.. hehehe cumell x??.. siyess dia ni xkesah bila orang letak apa2 kat kpla dia xpula di tanggalnye.. 

sekian

simple but nice



No comments:

Post a Comment